Salgs- og leveringsbetingelser for Fidosmatkasse.no

Her finner du informasjon rundt kjøp, levering, reklamasjon, angrerett osv.

 

Foretaksinformasjon

Fidos Matkasse AS er en kvalitetsleverandør av leker, snacks og forbruksmateriell til menneskets beste venn.

Kontaktdetaljer: Fidos Matkasse AS (Org.nr 915440282)Knud Holmsgt 5, 4005 Stavanger, fido@fidosmatkasse.no, tlf 91907141

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Ekspedering av ordre

Ordrer mottatt innen den 15. i hver måned sendes ut rundt påfølgende månedsskifte.

Leveranse

Vanligvis vil abonnementskassene sendes fra vårt lager rundt den 1. i hver måned. Spesialkasser sendes fortløpende etter at ordre er mottatt, og senest to uker etter. Ta gjerne kontakt i forkant dersom du har spørsmål rundt leveringstidspunkt.

Frakt

Vi sender varene på en trygg og sikker måte. Kostnader forbundet med frakt er inkludert i prisen.

Betaling

Betaling skjer med kort (Visa- eller Mastercard) via sikker og kryptert betalingsløsning. Kortet ditt blir belastet umiddelbart ved første bestilling, og løpende den 15. hver måned for abonnement. Vi har ingen bindingstid, og ditt abonnement kan når som helst settes på pause eller avsluttes (innen den 14. hver måned).

Personopplysninger

Fidosmatkasse behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Fidos Matkasse lagrer brukeropplysninger for å fullføre leveranser og kommunisere med deg rundt Fidos Matkasse og dets produkter, via mail, telefon, SMS og post. Som registrert kunde godkjenner du at Fidos Matkasse kan kommunisere med deg. Betalingsinformasjonen din lagres hos en tredje part, Nets.

Du er selv ansvarlig for å oppdatere dine personalia på nettsiden vår, for at vi skal kunne fullføre våre leveranser. Fidos Matkasse er ikke ansvarlig for feilinformasjon oppgitt ved registrering.

Kortinformasjon

Når du handler hos Fidosmatkasse blir betalingen behandlet av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Avbestilling

Det er ingen bindings- eller oppsigelstid hos Fidos Matkasse.

Du kan når som helst pause eller avslutte abonnementet ditt på Min Side. Dette må gjøres senest den 14. i inneværende måned om du ikke ønsker neste måneds kasse. 

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Fidos Matkasse skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Fidosmatkasse vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettsskjema (vedlagt i forsendelsen). Du vil da få tilbakeført det du har betalt fratrukket porto.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd).

Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

Uavhentede pakker

Det tilkommer en avgift på kr 150,-når du ikke henter din pakke. Avgiften motsvarer omkostningene for ekspedisjon, returfrakt og håndtering.